Een Gat in de Markt als ondernemer #4 – SpiceDate: breng de peper (terug) in je liefdesleven!

Hallo, mijn naam is Nele. 45 jaar, 17 jaar ondernemerservaring op de teller en business mentor bij Compagnonne. Wat mijn meest onderbenutte talent is, vraagt ge? Da’s ongetwijfeld het spotten van Gaten in de Markt. Die ideeën voor een nieuwe business of bedrijfstak overvallen me op de meest onmogelijke momenten (tot grote ergernis van mijn huisgenoten). Op het strand, in bad of op café. Ik ving die geniale ideeën in notitieboekjes en Excel-bestanden… om er daarna nooit meer iets mee te doen 🤷🏻‍♀️

Tot het jaar 2024 aanbrak.

Want vanaf nu deel ik op deze blog regelmatig zo’n Gat in de Markt. 

Waarom?

Omdat ik er niet jonger op word (hehe).
Omdat ik minstens 200 jaar nodig zou hebben, als ik al die ideeën uit mijn Gaten in de Markt-databank zelf wil realiseren.
Omdat ik die ambitie niet heb (business mentor zijn is veel te leuk, I guess…).

Maar ook: omdat het egoïstisch zou zijn om goede business ideeën-waar-ik-toch-nooit-iets-mee-ga-doen voor mezelf te houden.
Want ik geloof dat alle Gaten in de Markt het in zich hebben om een belachelijk groot succes te worden. Misschien wel onder jouw vleugels, lieve ondernemer? Ik zou zeggen: lees verder, en doe er uw voordeel mee, ‘t is bijzonder graag gedaan!

I proudly present: SpiceDate

Waarom je liefdesleven wel wat meer pit mag hebben

Bon, even wat radicale eerlijkheid. Zit je soms ook met je handen in het haar omdat je echt geen tijd hebt om iets speciaals te plannen voor je lief? Of komt er een of andere Limiting Cupido de kop opsteken als je iets leuks hebt gedacht? Als in: “Ga ik hiermee wel scoren? Vindt hij dit wel leuk? Maak ik me niet belachelijk?” Of is je professionele leven niet altijd een walk in the park en staat je relatie pittig houden niet bovenaan je to-do lijstje?

En, geef toe, zelfs als je een go-to date idee hebt dat altijd een hit was, na de zoveelste keer wordt die date-routine meer een verplicht nummer dan een vlinder-in-je-buik ervaring. Ik spreek niet uit ervaring, ik heb het uiteraard van horen zeggen 😋.

Anyhows, zit je in een datingfase of in een relatie en wil je imponeren? I got your back met dit Gat in de Markt!

Disclaimer: Honestly, dit gat in de markt zou ik zo graag zelf hebben uitgewerkt. Mijn naam is Nele en ik ben zot van de datingsector!
Het werd bijna mijn vijfde baby. Na mijn drie jongens en de opstart van Compagnonne stond ik op een zucht van een nieuwe carrièrewending. Doctor Love, ik zag het al helemaal goedkomen;-).
Maar ik deed het uiteindelijk niet (iets met focus lieve mensen) dus wie het voelt kriebelen om dit Gat aan te pakken, I’m only one strategiesessie away. 

SpiceDate: de peper in je liefdesleven

Enter SpiceDate: het Gat in de Markt dat daten naar een episch niveau tilt en dat zonder kopzorgen!

Geen stress meer over het plannen, geen gepieker over wat nieuw of interessant zou kunnen zijn. SpiceDate doet het denkwerk!

Het concept is simpel: je ideale klant kiest online uit lekker véél zorgvuldig samengestelde date-pakketten, van eenvoudig en zoet tot exclusief en extravagant. Elk pakket bevat alles wat je nodig hebt om te scoren met je date. Een van A tot Z uitgewerkt datingconcept dus; eenvoudig maar met spice!

Denk aan een picknick in de wei met een locatievoorstel zonder mestgeur. Een uitgewerkt recept voor de picknickmand (of de plaats waar je de mand kan ophalen) en een idee voor een klein doch origineel en spicy cadeautje erbij.

Of iets exclusiever: een Art Deco wandeling in Brussel met een flesje bubbels op zak en eindigen in La Villa in the Sky om te imponeren met een lunch en uitzicht over Brussel.

Afhankelijk van wie je date is, wat je budget is, waar en wanneer het moet doorgaan, iets cultureel of eerder in de natuur. De webshop van SpiceDate got it all.

Plus; elke keer als je klant boekt via SpiceDate, het is ook een boekingsplatform, profiteren ze van exclusieve kortingen of extra’s.

En ja, daar verdien jij natuurlijk aan.
Affiliate marketing wordt een serieuze bron van inkomsten, denk maar aan de stijgende curve van je omzet wanneer klanten op restaurant gaan, een hotel reserveren, deelnemen aan workshops, iets via bol.com aankopen, etc.

Nog niet vertrouwd met affiliate links, maar wel al heel veel goesting om hier mee aan de slag te gaan? Boek een gratis strategiesessie en we linken je aan de beste mentoren om er een succes van te maken!

Waarom gaat dit marcheren?

Omdat zowat iedereen het moeilijk vindt om originele ideeën te blijven bedenken die verder gaan dan de diner-en-een-film routine.
Omdat de leukste Tindermatch je nog altijd kopzorgen kan bezorgen.
Omdat we allemaal meer tijd willen doorbrengen met onze partner (oké, de meesten dan toch) maar het leven soms andere struggles met zich meebrengt.

SpiceDate sparks (extreem veel) joy, verpakt in een romantische belevenis.
En je kan er iets fijns interactief van maken! Zelf voorstellen insturen of de date-pakketten die in de vitrine staan raten, het kan allemaal!

Jihaa!

En geef toe, als er nu iets is waar we graag over tetteren, dan zijn het toch wel de juicy stories over die ene keigoede date en waar je dat gevonden hebt.

Doorvertelkracht present! 🤛

Durfmarketing: wat ideetjes vanuit de losse pols

Ik moet het je niet uitleggen: de durfmarketing mogelijkheden zijn eindeloos! Ik ga even los:

  • ’Verras Je Vlam’ Wedstrijd: Laat mensen hun partner nomineren voor een verrassingsdate. De meest ontroerende of creatieve nominaties winnen een door SpiceDate georganiseerde date, jawel 😉

  • SpiceDate on wheels: rij met een busje rond door de stad en organiseer op de stopplaatsen een sneak peak van één van je SpiceDates 

  • Viraal gaan wordt piece of cake met wat spicy testimonials!

  • Verkoop mysterieuze date night-boxen die pas de avond zelf hun geheimen prijsgeven

  • Of: organiseer een SpiceDate met de Spice Girls. Zijt maar zeker dat je marketing team van deze gaat smullen 🤩. 

Aandachtspunten

Ja, ook hier, leer je doelgroep kennen. Over welk soort date dromen ze? Waar zouden ze voor betalen? Op welke eigenschappen zouden ze filteren? En blijf dat regelmatig doen. Smaken en trends kunnen veranderen! En geef toe, dat marktonderzoek wordt gewoon heel leuk om te doen! :-).

  • Blijf vernieuwen en verrassen. Hou je aanbod fris en opwindend. Zorg voor leuke, originele, mooie, imponerende datingvoorstellen om de spice erin te brengen.

  • Show and tell. Laat zien dat elke date die je regelt, meer is dan bijvoorbeeld een etentje.Toon het in je marketing, vertel erover en laat zo anderen jouw marketing doen.

  • Schakel asap een tech VA, websitebouwer, SEO-expert of … in. Alle verkopen gebeuren online dus je wil geen potentiële klanten verliezen door een slecht functionerende website. 

Mogelijke valkuilen

  • De magie verliezen. Wat vandaag uniek is, kan morgen gewoon zijn. Het risico bestaat dat jouw date-ideeën na verloop van tijd als standaard worden gezien en mensen er dus niet meer voor willen betalen. Continu vernieuwen is dus de boodschap.

  • Onbetrouwbare partners. Je klanten vertrouwen je hun kostbare momenten toe, de selectie van je partners is dus van belang. En vergeet daarbij jezelf niet uit het oog - of beter gezegd: je winstpercentage ;-)

  • Te veel beloven, te weinig waarmaken. Zorg dat je klanten exact weten wat ze kunnen verwachten van een SpiceDate en wat niet. Belangrijk voor de mond-tot-mondreclame!

  • Te duur, te goedkoop, te gewoon, te exclusief. Maak het je klant zo gemakkelijk mogelijk om een pakket te vinden dat aansluit bij zijn/ haar situatie.

Waarom deze blogreeks, Nele?

We delen dit Gat in de Markt met jou omdat het zo’n beetje alles omvat waar we bij Compagnonne in geloven:

  • We challengen je om creatief na te denken (ook al gaat deze blog over een totaal andere markt dan die waarin jij actief bent).

  • We leren je op een laagdrempelige manier hoe innovatie werkt (nog nooit belangrijker dan nu, want meer en meer markten zijn rode oceanen geworden).

  • We inspireren je om kansen te zien én ze te grijpen.

Dit Gat uitwerken tot een echt bedrijf, onder onze vleugels?

… en wij vertellen je hoe we dat met en voor jou zouden kunnen doen!

Ook eens nadenken over een Gat in de Markt in jouw sector/niche? 

Ook dat doen we maar al te graag. Stuur ons een mail of WhatsAppje, en wie weet behandelen we dat Gat in jouw Markt dan wel uitgebreid in onze volgende blogpost.

Previous
Previous

 Een Gat in de Markt als ondernemer #5 – JGK: de jeugdbeweging voor volwassenen

Next
Next

Business coaching - the Compagnonne way